diumenge, 12 de juliol del 2009

S & G


Una de les coses agradables que m’ha passat al llarg d’aquest viatge a Londres ha estat retrobar-me amb un petit trosset del meu passat musical. Em trobava jo en una d’aquelles enormes tendes de música que hi ha per Oxford Street, quan de sobte vaig veure una súper oferta que no podia deixar escapar de cap de les maneres! Es tractava d’una preciosa caixa amb tota la discografia original de Simon and Garfunkel més el mític concert del Central Park, tot en una presentació impecable i per només 8 lliures esterlines. Increïble! 8 pounds! 8 pounds pels 5 CDs originals de S&G més el DVD del concert d’acomiadament a NYC.

Ja se que a l’any 2009 no és gaire “fashion”, declarar-se fan de S&G. La primera vegada que vaig escoltar cançons de Simon & Garfunkel va ser quan anava a l’escola El Turó i la professora Carme va portar un disc recopilatori de les seves cançons. Recordo que a la portada d’aquell disc apareixien els dos músics caminant per una platja plena de gavines. Em sembla recordar que un d’ells portava una guitarra penjada a l’esquena, mentre caminava pensatiu mirant el terra, però d’això ara mateix no n’estic segur ja que han passat molts anys des d’aleshores. El que si recordo és que de seguida em van atrapar aquelles boniques melodies i aquelles dues veus tan ben sincronitzades. També recordo la dominant taronja de la portada del disc del que semblava una posta de sol. O potser era l’alba?

Després acabaria avorrint-los durant una temporada ja que la seva música em semblava massa ensucrada i finalment els acabaria desterrant dels meus gustos musicals. Era el moment d’escoltar Pink Floyd, Yes, King Crimson, Genesis, Jethro Tull, David Bowie...
Anys més tard, durant la dècada dels noranta, els meus gustos musicals van declinar cap alguns grups del Brit Pop com ara Radiohead, James, Suede, Blur, Pulp, Super Furry Animals,...o bé cap a grups americans molt més contundents com ara Pearl Jam, Soundgarden, Alice in Chains, Jane’s Addiction, Red Hot Chilli Peppers... Reconec que en aquells moments, m’hagués avergonyit si algú m’hagués enxampat escoltant alguna “cançoneta” de S&G. Quina estupidesa!

Però amb el pas dels anys els he tornat a trobar a faltar i molts cops, mentre esmorzo, m’agrada posar algun dels seus temes emblemàtics: “I am a rock”, “Scarborough fair”,.. Escoltar S&G em fa recordar tots aquells anys tan feliços a l’escola El Turó: me’n recordo d’aquella travessa que vam fer a la Vall d’Aran amb els professors Juli i Jacint, dels dies que vam passar a casa la professora Montse a Perelada, dels Carnestoltes a Can Sant Joan,...

Alguns de vosaltres us estareu preguntant: I què tenen a veure Simon & Garfunkel amb els teus paisatges matemàtics? La resposta és molt fàcil. Art Garfunkel a part de ser un magnífic cantant també va estudiar matemàtiques a la Universitat de Columbia. I per tant segur que va ser capaç de veure o imaginar magnífics paisatges matemàtics, potser alguna de les seves cançons podria haver estat inspirada en alguna geometria o simetria...o fins i tot en algun bonic teorema! Però d’això, per desgràcia, no en tinc cap prova!

Una tarda, ara farà quatre o cinc anys, mentre passejava per l’albufera de València el sol va començar a caure lentament mentre tota l’atmosfera es tenyia d’un preciós color ataronjat. Vaig veure dos personatges que estaven asseguts en un petit moll de fusta mentre contemplaven l’infinit. I de sobte vaig tenir una mena de “deja vu”, no sé per quin motiu, el meu cervell va recordar una portada d’un antic disc ja oblidat. A la portada d’aquell disc hi havia una fotografia de dos músics passejant per una platja. Un d’ells era també matemàtic. I tot semblava envoltat per una misteriosa i màgica posta de sol. O potser era l’alba?




4 comentaris:

Anònim ha dit...

Jo ara feia molts anys que no escoltava Simon and Garfunkel. Ahir vaig llegir aquest post i avui m'he posat un vinil d'ells. Ohhhh!
Encara se sentia. Amb els cric crics típics d'un disc de vinil que feia anys que no posava. Crec que feia anys que no posava ni un disc de vinil! I això que vaig estar a punt de portar aqust tocadiscs a la deixalleria.
Quina nostalgia, quines veus,...m'he sentit transportada en el temps.
Gràcies per la teva suggerència.

Laura

David Garcia Pagan ha dit...

Em confeso ja que tu també t'has atrevit a fer-ho: jo també vaig ser (d'amagatotis) simonandgarfunkelià... i encara ho soc i ho proclamo... quin gust quan hom surt de l'armari (musicalment parlant)!!

joanet ha dit...

Molt bé tot.... estic d'acord amb tot,......., només he trobat a faltar la figura de Rod Stewart ., encare l'escolto de tant en tant, en vinil.... si us plau!....

joan ha dit...

Ara mateix estic escoltant quelcom nou (per mi, i soposo que per a molts) es tracte de RAul PAz, un músic Cubà afincat a França, m'agrada molt re-escoltar músiques que vaig gaudir en una altre època, però aixó no vol dir que estigui estancat, de fet, avui he tornat a llegir algun article del blog, que ja havia llegit feia temps, i en tornar-lo a llegir el trobo nou, actual..... (encare no pateixo alzeimer,..., crec!), però gaudeixo molt d'aquests minuts de lectura i música,..... per cert, el tema que estic escoltant de Raul Paz és "Enamorado".... i no estic ni a dins ni a fora de cap armari!!!!!